דף הבית » חיטוי מאגרי מים » חיטוי קווי מים

חיטוי קווי מים

חיטוי קווי מים זו פעולה שנחוץ לבצע אותה אחת לתקופה בכל מאגר מים שנועד לשתייה. אמנם מרביתנו התרגלנו שפותחים ברז, ממלאים כוס או קנקן ושותים. אך למעשה מי השתייה שלנו עלולים להיות מזוהמים ואף לסכן חיי אדם אם קווי המים אינם מתוחזקים כראוי.

תוכן עניינים

ההסבר שעומד מאחורי הטענה הזו היא שמים הם מרחב שעלול במקרים רבים לאפשר צמיחה של מושבות חיידקים ומזהמים נוספים שעלולים לפגוע בבריאות של מי שצורך את המים. הלא מים הם חיים לעולם וכל יצור חי זקוק למים, לא רק בני אדם. לא פלא שגם יצורים אחרים מחפשים את המים ובאים לחיות בסביבתו.

כדי למנוע מצבים של היווצרות מושבות חיידקים מזיקים במאגרי המים יש לבצע אחת לתקופה חיטוי קווי מים. מדובר בהליך מקצועי שמתבצע על ידי צוות מקצועי שמתמחה בתחום המיוחד הזה. במהלך החיטוי מבצעים בדיקות ונעזרים במכשור מקצועי כמו גם במוצרים ייעודיים. כל זאת כדי להבטיח כי קווי המים עברו תהליך מיטבי.

עם סיום התהליך, ולעיתים גם כחלוף פרק זמן מסוים לאחר מכן, מבצעים בדיקה נוספת כדי לוודא כי המים נמצאים במצבם הרצוי, וכי המשתמשים יוכלו לשתות מהם בבטחה, ללא חשש וללא סיכון כלל.

כדי להיות בטוחים שהבדיקה בוצעה כראוי וכי גם המים טופלו באופן הנדרש, חשוב מאוד להיעזר בחברה מקצועית ומורשית אשר לה היכולות והידע הנחוצים כדי לבצע את ההליך הזה, ובכך הכול יתבצע על הצד הטוב ביותר ביעילות רבה, ומבחינת התוצאות – תוכלו להיות רגועים.

חיטוי קווי מים

חיטוי וניקוי קווי מים

מתי יש לבצע חיטוי וניקוי קווי מים? העיתוי הראשון בו יש לבצע את הניקוי הינו לאחר התקנת קווי מים. כאשר מבצעים התקנה של מערכת לאספקת מים יש לבצע לאחר ההתקנה ניקוי וחיטוי כדי להתאים את המערכת לשימוש.

בנוסף, בכל מערכת מים מבצעים אחת לתקופה דיגום של מי השתייה, זאת בהתאם לתקנים הנדרשים. הדיגום מתבצע על ידי הרשויות המקומיות במאגרים המרכזיים של המים, או על ידי וועדי בית ולקוחות פרטיים. במידה ומתברר כי מאגר מים מסוים או קווי מים מסוימים נגועים ומלוכלכים יהיה צורך לבצע חיטוי וניקוי.

חיטוי וניקוי קווי המים כוללים ריקון מוחלט של מאגר המים, כדי שצוות העובדים יוכל להיכנס פנימה אל המאגר ולבצע את הניקיון. ריקון מוחלט של המאגר יאפשר לעובדים לנקות את קרקעית המאגר ולוודא כי אין במקום לכלוך מכל סוג שהוא.

חשוב לדעת כי מים עומדים הם מים שעלולים לפתח בתוכם חיידקים וגם לכלוך, גם אם לא חדר למאגר או לקווי המים בפועל פסולת. הניקיון מתבצע לצורך פינוי משקעים ששקעו בתחתית הקרקעית ויצרו שכבה לא רצויה שמאפשרת התפתחות של חיידקים מזיקים, כמו לגיונלה לדוגמה.

עוד יש לדעת כי קיים הבדל בין חיטוי מאגרי מים חמים לחיטוי מאגרי מים קרים. הסיבה פשוטה – התופעות שעלולות להתפתח במים חמים וקרים שונות זו מזו. טמפרטורת המים משפיעה על התנהגות החיידקים ועל היכולת שלהם לשרוד במצבים שונים. ומתפתחות תופעות שונות זו מזו בשני המאגרים הללו.

חיטוי וניקוי קווי מים

למה חשוב לחטא את קווי המים?

אז למה חשוב לחטא את קווי המים? למה לחפש בעיות? אפשר פשוט להמשיך לצרוך את המים, הרי דבר לא קרה עד כה ושתינו בלי לבדוק יתר על המידה… התשובה היא שחשוב ביותר לבצע את הבדיקות המדוברות ואת החיטוי הנחוץ ואין אפשרות לוותר על תהליך חשוב זה.

ניקיון מי השתייה הם ערך בעל חשיבות רבה. כולנו שותים מים וכולנו לא יכולים לחיות ללא מים. כאשר המים מזוהמים ומלוכלכים הם עלולים לפגוע בבריאות המשתמשים ולהזיק להם במידה רבה. חיידקים מזיקים שנכנסים לגוף הם גורם מזיק ופוגע שעלול להוביל לתופעות בריאות קשות.

כאשר הנכם פונים אל חברה מקצועית שמבצעת ניקוי וחיטוי קווי מים המים עוברים תהליך מקצועי ובטוח אשר מחזיר את המאגר ואת קווי המים למצב הרצוי. כך שתהיו בטוחים שאתם לוגמים לתוך פיכם ומכניסים אל תוך הגוף שלכם מים מועילים ונקיים.

החלפת קווי מים

החלפת קווי מים

במקרים מסוימים יש לבצע החלפת קווי מים. מדובר במצבים בהם קווי המים אינם תקינים ואי אפשר להשתמש בהם, ומעבר לכך – תיקון מקומי אינו רלוונטי. במהלך החלפת קווי מים יבצעו התקנה מחודשת של צנרת שתוביל את המים במסלול הנדרש.

כמובן שלאחר סיום החלפת קווי המים יהיה צורך לבצע חיטוי וניקוי כדי לאפשר את תחילת השימוש. חלק מתהליך חיטוי וניקוי קווי מים כולל שימוש בכלור נוזלי. הכלור הוא זה שמחטא את החיידקים שנמצאים בדפנות או בקרקעית הקווים ומזהמים את מי השתייה. חשוב לציין כי ניקיון קרקעית המאגר יכלול הסרת פסולת ומשקעים שנוצרו במקום, זאת כיוון שמשקעים אלו עלולים להיות כר נרחב להתפתחות חיידקים.

השימוש בחומרי החיטוי הינו בהתאם לתקנים הרשמיים בתחום זה, ומתבצעות בדיקות לאחר סיום החיטוי כדי להבטיח כי כמות הכלור שקיימת במים הינה בהתאם לתקנים וללא חריגות. כל הפעולות הללו נועדו להבטיח כי המים מתאימים לשתיה.

לאחר סיום תהליך החלפת קווי מים וחיטוי המערכת כולה יוכלו המשתמשים לצרוך את מי הברז ללא חשש ובהתאם לדגימות המים שיילקחו וייבדקו במעבדות המורשות.

כדי להיות בטוחים שמערכת המים שלכם תקינה, נקייה ומספקת לכם מים ראויים לשתייה אתם מוזמנים להכיר את חברת רוזנברג איכות חיים ובראשה את אגרונום גיל רוזנברג. חברה מקצועית ומורשית שמבצעת עבודות שונות לשיפור איכות החיים של לקוחותיה. באחריות, בביטחון ובשירות מושלם.