הכל על בדיקת "יציבות עצים וענפים"

דף הבית » הכל על בדיקת "יציבות עצים וענפים"

להלן כל המידע הרלוונטי לצורך ביצוע מוצלח של בדיקה שנתית של עצים במוסדות חינוך והבנת נושא הטיפול בעצים במוס"ח . הבדיקה מבוצעת מכוח הדרישה בחוזר המנכ"ל , רשימת הבדיקות השנתיות . אבל היא גם נידרשת על ידי בתי המשפט בישראל על מנת להראות כי העצים נבדקים ליציבות ובטיחות אחת לשנה . היום נידרש למעשה כל עסק כמו קאנטרי קלאב או פארק בבדיקה שנתית כזאת . לא רק מוס"ח . אפילו רחובות בראשויות מקומיות נבדקים אחת לשנה ע"י אגרונום .  עצים הם דבר חיוני לתהליך הלמידה . כמו חשמל . אבל יכולים גם להיות מסוכנים . לכן כדי שלא נוותר עליהם אלה נילמד לחיות איתם באהבה והרמוניה עלינו לדעת למה הם זקוקים . ולמה אנו זקוקים מהם . כדי שנוכל לדרוש מהם מצד אחד למלא את הנידרש על ידנו , ונוכל לדרוש מאיתנו למלא את צרכיהם .  

מתי צריך לקיים בדיקה כזאת?

חודשיים שלושה לפני החופש הגדול . כדי שנוכל להשלים את כל הנידרש הצעות מחיר וכ"ו ולבצע את תיקון הליקויים ( גיזומים , כריתות )  במהלך החופש הגדול כשהתלמידים בחופשה .

מי רשאי לבצע בדיקה כזאת?

אגרונום . בוגר פקולטה לחקלאות . שהתמחה בעצים . ( מדעי הצמח , הורטיקלטורה ) . ושעיסוקו עצים . בישראל הפקולטה לחקלאות ברחובות של האונ' העברית היא המעניקה תואר אגרונום . אבל גם תואר מחו"ל ממוסד אקדמי חקלאי מקביל בהתמחות עצים מקובל .

מה צריך לדרוש מהאגרונום  להציג?

דיפלומה . בוגר הפקולטה לחקלאות . עם ההתמחות . או בוגר מוסד חקלאי אקדמאי אחר . בהתמחות תואמת . וניסיון מקצועי  .

איך מוצאים אגרונומים כאלו?

באינטרנט . מפה לפה . מחברים . באתר של משרד החקלאות .

מה אמור לספק האגרונום לאחר הבדיקה?

אישור בטיחות אגרונומי בו הוא מצהיר שהיה באתר . בדק .  ומאשר שימוש בטוח בו .

או סקר ליקויים . בו הוא מצהיר שבדק . מצא ליקויים . והוא מבקש לתקן הליקויים . או גם וגם . האגרונום הוא שאמור להנחות את הגוזמים לביצוע לשביעות רצונו . הוא שמאשר המוס"ח לבטיחות העצים . הוא שיעמוד אח"כ בבית המשפט ויסביר למה קרה מה שקרה .

מי רשאי לתקן את הליקויים שמצא האגרונום? 

גוזם בעל ניסיון וידע לכך . לא כל גנן בעל משור . גוזם שנושא עימו מסמכים בני תוקף .

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך ..

ברז דיגום
Uncategorized
אגר' גיל רוזנברג

ברז דיגום תיקני

ברז דיגום תיקני הוא ברז מיוחד(לרוב מנירוסטה) אשר צריך להתקין במקומות בהן משרד הבריאות דורש דיגום(בדיקת מים) תקופתית, וזאת מכיוון שבמקומות אלו יש פוטנציאל לזיהום

המשך קריאה